Club Karting Romania

Clubul pilotilor si pasionatilor de Karting

Ora este UTC + 2

Acum este Mar Iul 17, 2018 3:33 pm



Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 9 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Mar Iul 27, 2010 9:34 am 
Neconectat

Membru din: Vin Iul 23, 2010 1:33 pm
Mesaje: 19
Deci aceasta clasa nu se numeste asa , asa au numit-o cei din fras! pt ca aceasta clasa a fost scoasa din cnk din cauza ca aceste motoare erau foarte puternice si foarte foarte costisitoare! clasa se numeste 100 F.A (fara ambreiaj) sunt al 2-lea tip de motoare ca putere dupa kz2 !


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Sâm Aug 07, 2010 3:26 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Aug 05, 2010 1:54 am
Mesaje: 162
Mărturisesc că nu am înţeles prea bine la ce clasa si la ce motor te referi!
Daca este vorba despre 100cc, fără ambreiaj, răcit cu apă şi cu carburator cu membrană de max.24mm, atunci
este foarte corect denumită de către cei de la FRAS: FA (Formula A), pentru simplul motiv că aşa se numea această
clasă, desfiinţată de către CIK acum peste doi ani.
Nici vorbă ca motoarele FA să fie cele mai puternice, aproape ca acelea de KZ2 !!!! Puterea maximă atinsă de un FA, bine preparat, a fost de max. 30cp (KZ-ul are între 42 şi 45cp!)
Actualele KF1 şi KF2, cu care CIK-ul a înlocuit FA-ul, au 35cp având turaţia limitată electronic la doar 16.000rpm, tocmai pentru a limita puterea şi a creşte fiabilitatea, punct la care FA-ul era extrem de deficitar.
Pentru ca acest tip de motoare mai există încă şi pentru că pot fi găsite la diverşi distribuitori, la preţuri foarte rezonabile,
Clasa FA poate să existe în Campionatul Naţional, la categoria clase "Naţionale".
Vă recomand tuturor, dragi prieteni, să fiţi mai puţin "entuziaşti" în a perpetua diverse "legende" care ar putea să-i deruteze pe cei mai nou veniţi în acest sport şi care pot deveni astfel victime inocente ale "vânzătorilor de potcoave de cai morţi"!!!


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Mar Aug 10, 2010 1:35 pm 
Neconectat

Membru din: Vin Iul 23, 2010 1:33 pm
Mesaje: 19
in fine nu va contest ! dar eu asa stiam ! au fost scoase din cnak pentru ca erau foarte putin durabile si foarte costisitoare! si membrana nu este neaparat de 24 poate fii si de 26 pentru ca in cnak nu erau permise modificarile! eu stiam ca un kz2 poate ajunge si la 50 de cp , iar un f.a si la 40..cel putin asta stiu de al meu ca are , mentionez nu este motor stoc poate motoarele stoc au 30...stiam ca motoarele ica/j adica cele cu ambreiaj 100 cc cu ambreiaj au 27-30 de cp


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Sâm Aug 14, 2010 11:59 pm 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: Mar Iul 13, 2010 6:32 pm
Mesaje: 128
Radu Grozea Sen. scrie:
Mărturisesc că nu am înţeles prea bine la ce clasa si la ce motor te referi!
Daca este vorba despre 100cc, fără ambreiaj, răcit cu apă şi cu carburator cu membrană de max.24mm, atunci
este foarte corect denumită de către cei de la FRAS: FA (Formula A), pentru simplul motiv că aşa se numea această
clasă, desfiinţată de către CIK acum peste doi ani.
Nici vorbă ca motoarele FA să fie cele mai puternice, aproape ca acelea de KZ2 !!!! Puterea maximă atinsă de un FA, bine preparat, a fost de max. 30cp (KZ-ul are între 42 şi 45cp!)
Actualele KF1 şi KF2, cu care CIK-ul a înlocuit FA-ul, au 35cp având turaţia limitată electronic la doar 16.000rpm, tocmai pentru a limita puterea şi a creşte fiabilitatea, punct la care FA-ul era extrem de deficitar.
Pentru ca acest tip de motoare mai există încă şi pentru că pot fi găsite la diverşi distribuitori, la preţuri foarte rezonabile,
Clasa FA poate să existe în Campionatul Naţional, la categoria clase "Naţionale".
Vă recomand tuturor, dragi prieteni, să fiţi mai puţin "entuziaşti" în a perpetua diverse "legende" care ar putea să-i deruteze pe cei mai nou veniţi în acest sport şi care pot deveni astfel victime inocente ale "vânzătorilor de potcoave de cai morţi"!!!


Multumim pentru lamuriri domnule Radu Grozea !

_________________
Imagine Imagine
ClubC4 Romania | DS Spirit | MotorSportNews


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Sâm Aug 21, 2010 9:31 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Aug 05, 2010 1:54 am
Mesaje: 162
Citat:
in fine nu va contest ! dar eu asa stiam ! au fost scoase din cnak pentru ca erau foarte putin durabile si foarte costisitoare! si membrana nu este neaparat de 24 poate fii si de 26 pentru ca in cnak nu erau permise modificarile! eu stiam ca un kz2 poate ajunge si la 50 de cp , iar un f.a si la 40..cel putin asta stiu de al meu ca are , mentionez nu este motor stoc poate motoarele stoc au 30...stiam ca motoarele ica/j adica cele cu ambreiaj 100 cc cu ambreiaj au 27-30 de cp


Nu au fost scoase din CNAK ci au fost scoase de către CIK, o dată cu motoarele ICA/J, din toate competiţiile oficiale fiind înlocuite cu KF2 şi respectiv KF3!!! :oops:
"Membrană" de 26 nu a existat nici o data!!! Daca ai folosit un carburator de 26 care în mod firesc cerea o galerie de admisie de acelaşi diametru, te anunţ că a fost complet ilegal!!! Nu CNAK-ul interzice astfel de "făcături" ci chiar Regulamentul Tehnic Internaţional CIK, care este obligatoriu în toate ţările membre, inclusiv în România!!! :bang
Moda asta cu "carburatoare mari" provine din preistoria motociclistică a kartingului şi nu mai are nici o valoare ba chiar face motoarele moderne să meargă aiurea" :angry
Nu ştiu cum ai reuşit să măsori "caii" motorului tău dar cu astfel de "preparări" care nu sunt permise de regulamente nu are nici o importanţă câţi crezi tu că ai în plus faţă de un motor "de stoc", o dată ce cu un astfel de motor nu poţi deveni decît "campion mondial pe ţară" :oops:
Oricum, cât de curând, motoarele FA, ICA şi ICA/J vor deveni şi în România doar piese de muzeu! :cry
Să nu ne mai amăgim cu "achiziţii ieftine" de acest gen care nu sunt decât cadouri nesperate pentru diverşii "şmecheri" din ţară şi din străinătate care oricum nu le-ar fi put vinde decât la fiare vechi! :dance
Menţinerea în viaţă a unor astfel de "mumii", costă până la urmă mai mult decât nişte second-handuri regulamentare!
Nu uita înţeleapta zicere: "Suntem prea săraci ca să ne permitem lucruri ieftine şi proaste!" :nonono


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Mar Ian 25, 2011 5:21 pm 
Neconectat

Membru din: Mar Ian 25, 2011 5:00 pm
Mesaje: 4
Buna ziua tuturor,
va aduc cateva lamuriri din regulamentul CIK-Fia:
clasa ICA (intercontinental) - 100cc 2timpi fara ambreiaj, grade evac 177, carb. 24mm membrana, clasa nationala
clasa FA (formula a) - 100cc 2timpi fara ambreiaj, fara limitari in fisa de omologare, carb. 30mm membrana, clasa mondiala

Pe vremeuri era interzista parteciparea motoarelor de clasa FA in camp. nationale, exemple asemanatoare dar din zilele noastre sunt motoarele din clasele KZ1, KF1 si SKF ce nu au voie sa participe in camp. nationale.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Joi Aug 04, 2011 10:51 pm 
Neconectat

Membru din: Lun Feb 21, 2011 2:17 pm
Mesaje: 2
motoarele de 100F.A sunt mai tari de cat un kf3........kf-urile sunt un fel de "moda" acum.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Vin Aug 05, 2011 3:49 pm 
Neconectat
Site Admin
Avatar utilizator

Membru din: Mar Iul 13, 2010 6:32 pm
Mesaje: 128
Nu e vb doar de moda... Dar ele sunt acceptate in competitiile FRK!



---
- Sent using Iphone and Tapatalk

_________________
Imagine Imagine
ClubC4 Romania | DS Spirit | MotorSportNews


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Ce reprezinta mai exact aceasta clasa
MesajScris: Vin Aug 05, 2011 4:51 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Aug 05, 2010 1:54 am
Mesaje: 162
Să lămurim câteva posibile confuzii:
KF-urile, au înlocuit de câţiva ani buni vechile motoare de 100cc (ICA, ICAJ şi FA), în competiţiile CIK. Ele mai există, ca definiţie tehnică, în Reg. Teh. CIK-FIA, pentru simplul motiv că încă mai există în dotarea multor sportivi şi chiar în stocurile unora dintre fabricanţi şi mai pot fi folosite în competiţiile naţionale.
FRK nu a scos aceste clase dar, ele mai pot trăi doar dacă pot reuni la start un număr rezonabil de piloţi şi dacă respectivele motoare sunt conforme cu reglementările tehnice CIK şi nu sunt „împăiate” artizanal.
Prietenul nostru „ da3int” ar trebui să ştie că un motor de 125cc cum sunt KF-urile nu poate fi mai puţin puternic decât un motor de 100cc, proiectat şi construit acum 10 ani! Tocmai pentru a nu putea „descătuşa” puterea de care sunt capabile KF-urile, ele sunt omologate cu limitatoare electronice de turaţie. Chiar şi aşa, puterile sunt următoarele, comparativ:
Junior KF3 = 27-28cp ICAJ = 20 – 22cp
Senior KF2 = 34-36cp ICA = 28 – 30cp
SKF = 40cp FA = 36 – 38cp
Motoarele KF sunt net superioare şi la capitole ca, cuplu (KF2 şi SKF au power valve pe evacuare), fiabilitate (regimurile de turaţie mai moderate, scad uzura şi riscurile) şi au marele avantaj al ambreiajului centrifugal şi al pornirii electrice.
Singurele capitole la care vechile 100cc mai aduc avantaje sunt, preţurile mai mici(sunt la preţuri de „lichidare”) şi un service mult mai simplu dar mult mai mare consumator de piese de schimb)
Alegerea vă aparţine!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 9 mesaje ] 

Ora este UTC + 2

Acum este Mar Iul 17, 2018 3:33 pm

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
cron

Firme Partenere

Parteneri Media

News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Translation/Traducere: phpBB România
phpBB SEO